Thursday, October 11, 2012

TEMEL ISLETIM SISTEMI YAPILARI



TEMEL ISLETIM SISTEMI  YAPILARI

1.Tek Parça (monolitik) Sistemler
2.Katmanli(Layered) Sistemler
3.Sanal Makineler(Virtual Machines)
4.Dis-çekirdek(exo-kernel) Sistemler
5.Sunucu-Istemci Modeli (server-client)


Tek Parça(Monolitik) Sistemler
Isletim sistemi büyük bir prosedür toplulugudur.
Tüm yapilabilecek isler isletim sisteminin içinde yer alir.
Islevleri yerine getiren tüm prosedürler ayni seviyede yer
alir ve birbirleri ile etkilesim yapabilirler.
Çekirdek yapisi büyüktür.


Katmanli(Layered) Sistemler
Katmanlardan meydana gelir.
Her katman alttakinin
islevlerinden olusturulur.

Sanal Makineler (Virtual Machines)
Amaç çoklu programlama ortami ile tamamen donanima
bagimli olan kismi birbirinden ayirmaktir.
-Birden fazla sanal makineyi bir üst katmanda çalistirir.
Bu makineler asil sistemin herseyiyle birebir kopyasidir.
-Her sanal makine farkli Isletim Sistemi çalistirabilir.


Dis Çekirdekler(Exo-Kernels)
Sanal makine gibi çalisir
Her kullaniciya  bilgisayarin gerçek kopyasi verilir.
Her sanal makineye kaynaklarin belirli bir alt kümesi
verilir. Her sanal makinenin kullanabilecegi kaynak
araliklari belirlidir.
En alt katmanda bir dis çekirdek(exo-kernel) çalisir ve
kaynaklarin düzenli ve dogru sekilde dagitilmasini ve
kullanilmasini kontrol eder.
-Her sanal makine farkli isletim sistemi olabilir


Sunucu-Istemci Modeli
Çekirdek kipinde çalisan mikro çekirdek(mikro kernel)
vardir. Bu çekirdek en küçük sayidaki hizmete sahip
Isletim sisteminin çok büyük görev yogunlugu kullanici
kipinde(user mode) çalisan programlarda gerçeklesir

http://members.comu.edu.tr/msahin/courses/isletim_sistemi_giris/ders02.pdf

No comments:

Post a Comment